Játékokból tanulta meg mik azok a napelemek

Még hogy a számítógépes játékokból nem lehet mit tanulni! Mindkét fiamnak sikerült valamit felszednie belőlük, úgyhogy úgy látszik, azért mégse olyan bonyolult dolog a művelődés.

Az idősebb gyerekem már gimnáziumban van, és esküszök, mindent tud a gépekről! Gyerekkorában nem lehetett őt elcsábítani a játékok elől, de úgy néz ki, mostanra meg lett ennek a haszna.

Hisz most már komoly dolgokkal foglalkozik a gépén, és biztos vagyok benne, hogy informatikai irányba fog továbbtanulni – ott pedig annyi állás vár rá, és annyi pénzt kereshet, amennyit mi el se tudunk képzelni.

Ez alapján a kisebbik gyerekemet mi már nem is próbáltuk tiltani a számítógépes játékoktól.

Persze először csak oktató alkalmazásokat vettünk neki, de azoknak meg is lett a haszna: hány gyerek tanulta meg például a napelemek működését még iskola előtt?

Ő ezt most megtehette a játékokból, de oly annyira, hogy már nekünk is utána kellett néznünk annak, hogy miről beszél!

Van ugyanis egy játéka, ami a környezetismeretről és a környezetbarát technológiákról szól, és úgy néz ki, hogy a napelemeket már annyira fontosnak és meghatározónak ítélték meg, hogy ebbe is beleépítették.

A játékban elméletileg az a feladat, hogy egy lakásban lévő összes elektromos tárgyat a napelemek segítségével tudjál meghajtani, és közben pedig elmagyarázza a működését is a technológiának: azt, hogy hogyan lesz a napfényből energia, és hogy miként lehet ezt elvezetni a konnektorba.

Még arra a kérdésre is válaszol, ami egy gyereknek nagyon érdekes lehet: hogyan lehet éjszaka használni a tévét, hajszárítót, lámpát, hogyha akkor nem süt a nap és nem működnek a napelemek?

Bevezeti őket emiatt az akkumulátorok világába is, és így már egy számítógépes játéknak köszönhetően teljes is lesz a kép.

Nyilván olyan dolgokra, mint a napelem inverter nem tér ki, mert egy hat éves gyereknek nem ez a legfontosabb információ, amit tudhat, hanem sokkal inkább arra fekteti a hangsúlyt, hogy milyen jó a környezet számára egy ilyen megoldás.

Az anyagi oldalára se fektetett akkora hangsúlyt a dolognak, hisz az is inkább felnőttek számára fontos. A gyerek, aki még nem fizetett villanyszámlát, nem fog felugrani örömében, amikor közlik vele, hogy mostantól ingyen lesz az áram – hisz a napelem szinte ezt jelenti –, bezzeg én mennyire boldog lennék!

Nagyon érdekes mondjuk, hogy még ezeket a dolgokat figyelmen kívül hagyva is annyi minden szólt a napelemek használata mellett, hogy a fiam megkérdezte tőlem, hogy nekünk mégis miért nincs akkor ilyenünk?

Hát, mondtam neki, hogy azért, mert nagyon sok pénzbe kerül, de igazából én se tudtam, hogy mennyibe.

Látszott is rajta, hogy nem hiszi el az érvemet, ezért úgy döntöttem, hogy megnézem egy ezzel foglalkozó cég honlapján, hogy mennyi az annyi: hogy vállalják manapság a napelemek felszerelését.

Ebből pedig már én tanultam új dolgot, ugyanis kiderült, hogy nem is olyan drágák, mint gondoltam.

Sőt, a kimutatások még azt is elárulják, hogyha az ember napelemes rendszert szereltet a házára, akkor annak az ára jellemzően egy évtized alatt akár teljes egészében meg is térülhet, és onnantól kezdve ő lesz az, akinek megéri a dolog.

Ez pedig már egy olyan dolog volt, amit én se tudtam volna meg sose a játék nélkül – illetve egész pontosan a honlap nélkül, ahol már új szinte emelhettem a tanulást.

Olvastam cikkeket, érdekességet a napelemekről, és mindegyik egyre jobban és jobban meghozta a kedvem ahhoz, hogy én is beruházzak.

Megbeszéltem az idősebb fiammal, hogy szerinte is jó ötlet-e a dolog, és ugyanúgy egy helyeslő választ kaptam.

Még nem végleges a dolog, de lehet, hogy hála a számítógépes játékoknak, mi is beruházunk ebbe a környezetkímélő energiaforrásba – és akkor már mi is okosabbnak érezhetjük magunkat!