Transformers: Rise of the Dark Spark

Az idei nyáron szokás szerint több blockbuster is érkezett/érkezik a mozikba, és ezek egyike a Transformers filmsorozat negyedik része, az Age of Extinction. Habár már láttam magát a filmet is, ez a bejegyzés nem Michael Bay negyedik robotos filmjéről fog szólni, hanem a vele párhuzamosan kiadott Transformers: Rise of the Dark Spark című videojátékról.

 

Az már nagyon régóta nem meglepetés, ha egy mozifilm mellé csatolt termékként videojáték is készül, én a ’90-es évek elején, a Bruce Willis-féle Hudson Hawk film kapcsán találkoztam először ilyennel, mikor Commodore 64-re (is) megjelent a hasonló című játékfeldolgozás, egy logikai platformer képében. Aztán legutóbb a The Amazing Spider-Man 2 kapcsán volt alkalmam elmerülni egy feldolgozásban, az katasztrofálisra sikeredett (lásd a kapcsolódó blogposztot), most pedig itt a Rise of the Dark Spark, ami annak ellenére is megdöbbentően rossz lett, hogy igazából semmit nem vártam tőle.


TRANSFORMERS: RISE OF THE DARK SPARK

A játék kiadója az Activision, a fejlesztő pedig a ’98-ban alapított Edge of Reality, akik az elmúlt években főleg portolással foglalkoztak, de többek között nekik köszönhetően a nemrégiben debütált, és egészen tűrhető Loadout is. A filmekhez kapcsolódó programokkal kapcsolatban szinte minden játékosnak vannak előítéletei, ami nem megalapozatlan, hiszen az ilyen alkotások az esetek többségében tragikusan rosszra sikerednek (tisztelet a kivételnek, így például a Riddick játékoknak). Nos, a prekoncepciókat a Rise of the Dark Spark sem fogja megváltoztatni, hiszen tényleg egy septiben összedobott, elképesztően igénytelen produktumról van szó. A fejlesztők részben a korábbi Transformers programokból (War for Cybertron, Fall of Cybertron) emeltek át részeket (főleg karaktereket és a helyszínekhez alapanyagot), mindezt párosították a saját munkájukkal, és ebből egy olyan torzszülött keletkezett, ahol két eltérő univerzum között váltogatva kell mindenkit lelőn, hol az Autobotok, hol az Álcák oldalán.

 

A ránk váró pályák során egyrészt adott a film univerzuma és a Föld, másrészt a Cyberton-játékok világa, és az alakváltók szülőbolygója. A történet elképesztően kusza és kidolgozatlan (ráadásul az azonos karaktereken kívül semmi köze a Michael Bay-féle mozifilmhez), mindkét világban a Dark Spark névre hallgató különleges tárgyat hajkurásszák a robotok, ráadásul semmilyen magyarázatot nem kapunk azt illetően, hogy mi értelme a két különböző univerzum szerepeltetésének, a játékmenet pedig a leggyengébb “mész és lősz” megoldás, amit csak a karakterek, a helyszínek és fegyverek váltogatása hivatott feldobni — nagyon-nagyon kevés sikerrel.

A katyvasz sztori és az elképesztően monoton játékmenet mellett a Rise of the Dark Spark még kifejezetten csúnya is (a hivatalos, erősen kozmetikázott screenshotok ne tévesszenek meg senkit), így a 30 euróért vesztegetett, 14 pályát és egy Excalation nevű horda módot tartalmazó program megvásárlását senkinek nem javaslom. Ha esetleg még nem győztelek volna meg, akkor érdemes megtekinteni az alábbi videót, amit a Rise of the Dark Spark első pályájából rögzítettem.


JÁTÉKMENET VIDEÓ KOMMENTÁRRAL

A Transformers: Rise of the Dark Spark megjelent szinte minden komolyabb platformra, így PC-re, PS3 és PS4-re, X360 és Xbox One-ra, Wii U-ra és még Nintendo 3DS-re is. A PC-s verzió a Steamen szerezhető be, méghozzá 30 euróért. A konzolos változatok ára ennél valamivel magasabb.

Kommentek: