Need for Speed Rivals

A Need for Speed Rivals a jól ismert arcade autóverseny sorozat legújabb része, és 2013 novemberében jelent meg, méghozzá a létező összes komolyabb platformra, így PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra, és az új generáció gépeire is, azaz PlayStation 4-en és Xbox One-on is elérhető a játék. Nekem abban a szerencsében volt részem, hogy az elmúlt hetekben kipróbálhattam mind a PC-s, mind az X360-as és az Xbox One-os verziót is, és ha már így alakult, akkor úgy gondoltam, hogy a tapasztalataimról összedobok egy rövid blogposztot is.

Az egész Need for Speed Rivals posztot rögtön azzal kezdeném, hogy a NFS 2 SE óta rajongója vagyok a szériának, és a kedvenc részem az anyagilag legkevésbé jövedelmező Porsche Unleashed volt, amiben a Porsche autógyár történelmének “végigjátszására” volt lehetőség, igazi álomautókkal száguldozva. Ezen felül imádtam még a NFS: Undergroundot is, és úgy általában egészen jól elszórakoztam mindegyik epizóddal, nagyjából úgy 2007-ig. Akkor számomra komoly lejtmenetet produkált a széria, és sem a Pro Street, sem a Shift, sem az Undercover nem jött be, a The Runt kifejezetten gyengének tartottam (PC Gurus teszt erre), a Most Wanted 2012-es remake-jét pedig egyenesen gyűlöltem a számomra teljesen céltalan játékélmény miatt.

NEED FOR SPEED RIVALS

Az említett játékok miatt a Need for Speed Rivals című idei epizódtól már nem is vártam semmit, hiába jöttek ki egymás után az akciódús előzetesek, a régi “bizsergés” már teljesen elkerült, és egyáltalán nem szenteltem komolyabb figyelmet a program megjelenésének. Ehhez képest az elmúlt hetekben mégis úgy alakult a dolog, hogy lehetőségem volt kipróbálni mind a PC-s, mind az X360-as, mind az Xbox One-os verziót, és ha nem is azonnal, de a játék szép lassan meggyőzött, és az utóbb időben, ha gyors kikapcsolódásra vágyom, akkor elő-előveszem, hogy fussak vele néhány “kört“.

Mint említettem, több platformon is szerencsém volt a játékhoz, és ezzel kapcsolatban gyorsan érdemes leszögezni, hogy játékmenet szempontjából az összes verzió megegyezik, különbség csak a tálalás tekintetében fedezhető fel. Értelemszerűen az Xbox 360-as verzió kullog hátul a grafikát illetően, ám ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy a játék ronda lenne, sőt, az immáron nyolc éves hardver képességeihez képest kifejezetten szép az elénk táruló látvány. A csúcs persze a PC, és azt kell mondanom, hogy az Xbox One verzió sem marad el az asztali gépes változattól, a nextgen tulajdonosok is kiélvezhetik a Frostbite 3 motor nyújtotta csilli-villi effekteket, natív 1080p-s felbontásban, konstans 30 fps mellett.

Need for Speed Rivals

A Need for Speed Rivals teljes pompájában PC-n.

ÉS A JÁTÉKMENET?

A Need for Speed Rivals játékmenete a manapság igen divatos nyitott világú utat követi, azaz kapunk egy jókora térképet, teljesen szabadon bejárható úthálózattal, így arra megyünk, amerre akarunk, ráadásul játék közben a menübe lépve váltogathatunk a rendőrök és a száguldó civilek között. Előbbiek esetében természetesen a rend fenntartása, és a gyorshajtók lekapcsolása a cél, míg az utóbbiaknál, hogy legyőzzük a versenytársakat, és lelépjünk a zsernyákok elől. Kötött körversenyek tehát nincsenek, a különböző típusú futamokat a pálya adott részein lehet felvenni, sőt, akár menet közben is kihívhatunk ellenfeleket az utakon — ennek érdekessége, hogy ezek a “riválisok” lehetnek gépi versenyzők, vagy ha online vagyunk, akkor hús és vér játékosok is.

A képet tovább színesíti, hogy bármelyik oldalt is választjuk, eldönthetjük, hogy milyen feladatokat vállalunk, ezáltal belőhetjük a játékstílusunkat is, és a különböző “missziók” teljesítésétét a játék elkölthető NFS valutával és szintlépéssel honorálja. A befolyt összegből új kocsik vásárolhatóak, ezek tuningolhatóak és testre szabhatóak, illetve vásárolhatunk mindenféle kütyüket is, amivel az ellenfeleket lehet megviccelni, és ezen eszközök mág el is térnek a rendőr és a civil oldalon.

A Need for Speed Rivals nem találja fel a spanyolviaszt, de a különböző feladattípusokkal, a rendőr és civil kampánnyal, a nyitott világgal, és a kocsik testreszabhatóságával mégis egy olyan élményt és hangulatot kínál, ami az utóbbi években már kiveszőben volt az NFS szériából. A lényeg persze most is a száguldáson és a gyönyörű kocsikon van, és valódi újdonság tényleg alig kapott helyet a programban, de a recept összetevői most kiválóan működnek, és ha alkalmanként meg is unjuk a versenyzést, idővel mégis azon vesszük észre magunkat, hogy ismét visszaültünk egy kicsit a játék elé…

RIVALS AZ XBOX ONE-ON

Ahogy azt már említettem, a Need for Speed Rivals Xbox One-on is gyönyörűen néz ki, és erről bárki meggyőződhet, ha elindítja a lenti videót, és a felbontást felkapcsolja 1080p-be. A táj, az effektek, a járművek, minden csodásan néz ki, és ez a látvány szinte teljes egészében megegyezik azzal, amit PC-n kap az ember, ha csutkára tolja a grafikai beállításokat.

Kommentek: